2010. április 27., kedd

Spenótos lasagne

Először készítettem ezt az ételt.Annyira kíváncsi voltam a végeredményre,hogy még jó forrón szeleteltem,így nem lett olyan szép réteges,mert szétcsúszott,de az íze issteni lett.A kisfiam is falta,mint kacsa a nokedlit,pedig ebben elég nagy cafatokban volt a spenót.Elkészíteni könnyebb,mint gondoltam.A tésztából 500 g szükséges,családi adag lesz.Először is elkészítem a spenótszószt:50 g vajon,néhány gerezdnyi darabolt fokhagymával megpárolom a a fagyasztott spenótot (leveles 2x 450g).Felengedem kb fél liter növényi tejes vagy tejszínes,lisztes habarással.A végén sózom.Készítek mellette még besamel mártást:50 g vajon elkeverem a kb 5 ek lisztet és kevergetve felengedem fél liter növényi tejjel.Fűszerezem borssal,sóval és szerecsendióval.Beizzítom a sütőt.Egy tálat kikenek olíva olajjal és rétegezem,elsőnek spenót,rá tésztalapok,megint spenót...Nekem nem lett túl magas,ezért csak a tetejére öntöttem a besamelt,erre jó sok mozzarella sajtot tettem és kis lángon sütöttem,hogy jól megpuhuljon a tészta.

5 megjegyzés:

Greta írta...

nagyon jol nez ki. mi tegnap ettunk hagyomanyos spenot nelkulit szojagranulatummal helyettesitve ugy autentikusan, es fel akartam tenni, de meg jo, hogy meggondoltam magam :)))

LiliNortianyu írta...

Én szívesen megnézném a tiédet is.Úgyis annyira fellelkesített,hogy ilyen egyszerű elkészíteni,hogy minél többféle változatban ki szeretném próbálni.

Névtelen írta...

Szerintem,ha màr hasznàlsz hozzà mozzarellàt,èrdemes belole a lapok kozè is tenni,hmmmmmm.....:Zsu

Great írta...

Mielőtt lefényképeztem volna, már elfogyott :))
de biztosan készítek még. A granulátumot megfőzöm vegamixes sos vizben, majd jól kinyomkodom. hagymát megdinsztelem arra reszelek egy repat, megparolom, majd rádobom a szojat, majd befűszerezem, kakukkfű, oregano, bazsalikom, meg 2 alnatura kocka, ezt kicsit piritom, es jon ra a paradicsompure, meg friss paradicsomkockak(hamozva) ezt kb 4o percig osszerottyantom., majdnem a vegen, belenyomok vagy 4.5 gerezd fokhagymat. en is besamelt keszitetem, abba raktam szerecsendiot is, es a tesztalapokat jo boven meglocsoltam, besamellel majd a szojas paradicsomos ragu es igy tovabb...a tobbi ua. nagyon finom, es tenyleg, mintha hus lenne. nem osk a kulonbseg.semmi szojamellekiz:)

LiliNortianyu írta...

Zsu-nagyon jó ötlet!

Hajni-én is szoktam répát tenni az ilyen paradicsomos szószokba,csak én kockákat.viszont ez a reszelt répa sokkal jobb,mert a Lili csak úgy eszi meg az ilyen zöldségeket,ha nem tudja,hogy van az ételben:)